Autumn Leaves

Since the weather turned from “sunny golden autumn” to “rainy grey fall” yesterday, I’m in the mood for warm and comfy manicures more than ever:

autumn leaves

The base color ist KIKOs “Burnt Sienna”, a polish I instantly fell in love with when Cyw showed it for “brown” on “Lacke in Farbe … und Bunt”. This is just my type of polish, a great cream with a subtle hint of shimmer which adds some depth. As with most KIKO polishes, this was almost a one-coater with easy application and quick drying time.

Base coat: essie Nourish Me
Main color: KIKO 373 Burnt Sienna (two coats)
Stamping: essie Mirror Metallics Penny Talk with Bundle Monster BM-316
Top Coat: Seche Vite

Advertisements

9 thoughts on “Autumn Leaves

  1. Wow, wunderschön! Ich habe leider kein gutes Händchen was Stamping angeht, das wird bei mir nie so ordentlich und klar. Aber ich arbeite daran und mache es eigentlich sehr gerne. Dein Design gefällt mir so gut, dass ich es auf jeden Fall mal so ähnlich versuchen werde, wenn ich einen goldig-silbernen Lack zum Stempeln finde. Sollte bei meiner Sammlung möglich sein 🙂

      • Ha, das ist nicht das erste, das ich nachmachen will! Ich war schon ganz verliebt in das Schneeflockendesign für “Lacke in Farbe…und bunt”, aber das würde bei mir nie so ordentlich werden. Und irgendwann hast du mal matt gestempelt, das steht auch auf meiner Liste…oder so was ganz simples, schönes, auf as ich nie gekommen wäre, nämlich dotten mit Sandlacken! 🙂

  2. Wow, das sieht wunderschön aus! Burnt Sienna steht dir super, da freu ich mich umso mehr, dass ich dich dazu inspiriert habe, ihn zu kaufen 😀 Sehr sehr hübsch!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s