Going green

Tomorrow is St. Patrick’s Day, this months theme for Cyws “Mottomonat” is “In Bloom!”, so I decided to combine those two and create (at least in my imagination 😉 ) a shamrock filled meadow:

going green

I started with two coats of “beijos de brazil” and saran-wrapped “L.O.L” on top. To give it a bit of bling, I added one coat of “Grass Green Glitter”.

going green

The stamping is of course done again with MoYou London and one of KIKOs Mirror polishes – still my favourite combination for stamping. 🙂

Base coat: essie Nourish Me
Main color: essence colour & go 170 beijos de brazil (two coats)
Saran-wrapped: essence colour & go 138 L.O.L
Glitter: Nubar G103 Grass Green Glitter (one coat)
Stamping: KIKO Mirror 627 Lime Green with MoYou London Princess 14 (XL Images)
Top coat: Seche Vite

Advertisements

4 thoughts on “Going green

  1. Oh cool!! Mal wieder eine völlig neue Sicht auf Frühling und In Bloom, aber sowas von passend und hübsch umgesetzt! Grün ist ja eigentlich nicht meine bevorzugte Nagellackfarbe, aber das gefällt mir richtig gut. Durch die helleren Kleeblätter wirkt das Grasgrün nicht mehr so stark.. I like 😀
    Und die Mirrors sind natürlich mit Abstand meine liebsten Stampinglacke.. sowas von deckend, sogar über Schwarz. Das schaffen sonst nichtmal die teueren Konad Lacke, die speziell zum Stampen sind.

    • Puh, dann bin ich ja wieder froh, daß es dir gefällt, ich war mir nicht sicher, weil es halt erstmal streng betrachtet so gar nichts Blumiges ist. 🙂
      Die Mirror-Lacke sind absolut großartig – ich hatte mir zuerst nur einen aus der Serie gekauft und war davon etwas enttäuscht. Der hat ziemlich rumgezickt beim auftragen, und da bin ich von KIKO einfach besseres gewohnt. Aber dann hab ich das erste Mal damit gestempelt und Halleluja, eine Offenbahrung. Jetzt hab ich (fast) alle. 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s