Off-white

This weeks color of “Lacke in Farbe … und Bunt!” is not one of my favourites, but still a color I use quite often, as it is THE base for a lot of nail art. I am talking about “weiß” (white), of course:

off-white

“My Boyfriend Scales Walls” is a slightly off-white cream polish with a tiny hint of grey, and one of the few whites where two coats are enough for an even finish.

It is one of those magical polishes which look all blotchy and spotty during application, but it then levels out on its own when drying. You actually can watch how the bald patches disappear. 😀

Drying time is ok, and it also doesn’t stain during clean-up.

off-white

I added a white feather top coat, because I wanted to show how “off” this off-white really is.

off-white

As you can see, not much, so I added some colored studs to make it less boring. 😉

"Lacke in Farbe ... und Bunt!" - last roundBase coat: p2 hands & nails calcium gel
Color: OPI The Amazing Spiderman My Boyfriend Scales Walls (two coats)
Glitter (accent nails): Misslyn effect top coat 750 feathery
Colored round studs from essence (Yes we Pop! LE)
Top Coat: Revlon Quick Dry Top Coat

Advertisements

4 thoughts on “Off-white

  1. Sieht wieder sehr süß und toll aus! Ich habe erst nicht erkannt, dass das Stäbchenglitter ist, und hab mich gefragt wie du es hingekriegt hast, dass die Oberfläche aussieht wie angebrochenes Eis im Winter, sehr cooler Effekt 🙂
    Und die Nieten aus der essence LE habe ich auch, weiß aber noch nicht so genau, wie ich sie kombinieren soll… aber knallig bunt geht mit Weiß ist ja eigentlich perfekt.

    Liebe Grüße und schönes Wochenende!

    • Oh, das mit dem Vergleich zu angebrochenem Eis gefällt mir ja sehr gut, danke! 🙂
      Ich mag so “Neon”-Nieten ja auch total gerne zu Pastell-Lacken, vielleicht dient dir das ja noch als Inspiration?
      Dir auch ein schönes Wochenende! 🙂

  2. Jaja, der OPI ist auch so ein Klassiker – mir dann aber doch einfach zu teuer. Und das ist glaube ich die erste Mani, bei der ich diese nervigen Stäbchen wahnsinnig cool finde!

    • Hui, danke, da fühl ich mich aber geehrt! 🙂
      Und wie jetzt, ich hab mal nen Lack der dir zu teuer ist? Normalerweise ist das doch eher umgekehrt! 😉 Aber das war natürlich auch ein Schnäppchen, zum regulären Preis knacken die OPIs ja auch meine 10-Euro-Grenze. Ich weiß gar nicht mehr, wo ich den bestellt habe, ist einfach zu lange her, aber ich glaube mich zu erinnern, daß er so bei 7 Euro rum lag. Und das ist ein zwei-Schichten-Weiß ja definitiv wert. 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s