Golden pink

This week Lena wants “pink” (as in “hot pink”) as color for “Lacke in Farbe … und Bunt!”, and as a lover of all things pink I am more than happy to comply. 😉

golden pink

“kissed by the sun” is another gorgeous polish from the “Mini” collection (“Mini” because of the small bottles) Misslyn brought out earlier this year. It has a dusty pink cream base, with slight blue-ish undertones and tons of warm golden shimmer, although the shimmer needs a lot of light to sparkle (but of course a polish named “kissed by the sun” needs to be kissed by the sun, right? 😉 ). This polish is another example of what Misslyn in my opinion does best: polishes with that warm soft glow from within. ❤

Application was great, although it is a bit thicker than the regular Misslyn polishes. It needs two coats to be fully opaque.

golden pink

This polish just screamed for some nail art in gold, so I added a golden water decal on top. These metallic decals are a little thicker than the regular decals I used so far, but were very easy to work with. If you are new to water decals and are afraid of how they can be a bit tricky sometimes, these might be the ones to try first. The downside of the thickness is that you can still spot the see-through base if you look very close, but they are still a lot thinner than stickers.

"Lacke in Farbe ... und Bunt!" - last roundBase coat: p2 hands & nails calcium gel
Color: Misslyn Mini 214 kissed by the sun (two coats)
Water decal from Born Pretty
Top Coat: Revlon Quick Dry Top Coat

Advertisements

6 thoughts on “Golden pink

  1. Ich mag ja Pink eigentlich nicht leiden… aber der Goldschimmer ist sehr hübsch. Der macht das Pink ja auch fast schön für mich 😉 Und die Decals sind genial. Ich dachte erst, du hättest das mit losen Pailletten gemacht, dann habe ich überlegt, ob es ein Dotting Tool war… und dann hab ich einfach mal den Text gelesen 😀 Man sieht ja wirklich gar nicht, dass das Decals sind. Die fügen sich richtig schön glatt ein. 🙂
    Ich muss auch endlich mal welche ausprobieren…

    Liebe Grüße 🙂

    • Ich fand die Decals auch echt toll, ich hab nochmal ähnlich metallische mit einem Weihnachtsmotiv bestellt, die werd ich im Dezember auch noch zeigen. Auf dem Papier sind sie auf alle Fälle schon seeeeehr hübsch! ❤

  2. Oh, Decals! Krass, ich dachte nämlich erst, du hättest die von Hand draufgestippt, einzeln! Sieht jedenfalls wunderschön aus, und das Pink mit dem goldenen Schimmer ist auch total schön (hab den Lack selbst, aber an mir hat er mir nicht so gut gefallen wie jetzt an dir!). ❤

    • Danke schön! 🙂
      Mir gefallen die Decals ja von der Idee her echt gut, und irgendwann mit ganz viel Zeit (und kleineren Glequins als ich jetzt habe) werd ich das vermutlich auch mal nachmachen. 😉

  3. Ich wollte schon meinen Respekt für die Fitzelarbeit mit dem Glitter aussprechen, aber du hast ja beschissen 😉 Sieht natürlich trotzdem bombastisch aus und der godene Schimmer macht den Lack sogar erträglich – der müsste hier auch noch rumfliegen 😡

    • Hehehe, die besten Nail Arts meiner Meinung nach sind ja immer die, die VIIIEEEEL aufwändiger aussehen, als sie tatsächlich sind. Ich würde sagen, das hab ich in dieser Woche erfolgreich hinbekommen. 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s